Josh Sawyer (USA)

Photo: Josh Sawyer
Foto: erakogu

Josh Sawyer (kasutajanimed internetis teiste hulgas ka rope kid, Orpheus, baby goat) on videomängude disainer Ameerikast, kelle teekond mängutööstuses sai alguse juba 1999. aastal ettevõttes Black Isle Studios, kus ta töötas peamiselt rollimängudega seeriast „Icewind Dale”. Alates 2005. aastast on ta tegutsenud Obsidian Entertainmentis, kus on juhtinud mänge „Fallout: New Vegas”, „Pillars of Eternity”, „Pillars of Eternity II: Deadfire” ja 2022. aastal ilmunud ajaloolist seiklusmängu „Pentiment”. Praeguseks on temast saanud Obsidiani stuudio disainijuht.

Sawyeri isa on skulptor ning ta ise oli õpilasena samuti kunsti-, muusika- ja teatrihuviline. Kunstiambitsioonile sai küll saatuslikuks värvipimedus, kuid 90ndate keskpaigas ülikoolis ajalugu õppides hakkas teda üha rohkem huvitama veebilehtede kujundamine, Photoshop, programmeerimine, JavaScript ja Flash-animatsioonide loomine. 

Nürnbergi kroonikast ja Umberto Eco „Roosi nimest” inspiratsiooni saanud ajalooline rollimäng „Pentiment”, mis leiab aset 16. sajandi Baierimaal, andis Sawyerile viimaks võimaluse luua maailm, millega tegeles ajalooõpingute käigus süvitsi. Talle teeb nalja, kui küsitakse, miks praegu nii palju ajaloolistel teemadel loodud videomänge ilmub, kuna tegelikkuses oli pikka aega taoliste mängude põud. „Ajaloos sisalduvad kõik lahedad asjad, mis on kunagi juhtunud. Põhjalikult läbi uuritud ajaloolisele kontekstile on lihtne ehitada fantastilisi maailmu ja lugusid. Tänu sellele hindavad mängijad kõrgelt võimalust sukelduda keskkonda, milles peegeldub reaalne maailm, kus me elame.”


Suur futuroloogiline kongress: Josh Sawyer (USA)