Maja Jantar (Soome)

Foto: erakogu

Maja Jantar on interdistsiplinaarne, mitmekeelne ja polüfooniline kunstnik, kes elab Isokyrös, Soomes, ja kelle töö hõlmab valdkondi nagu performance, muusika, luule, keraamika, visuaalne kunst ja teater.

Hiljuti tegi ta koostööd Saksa kunstnikuplatvormiga Rotterdam Presenta, et uurida plastikat projektis E.P.I.C. Esietendus ka U Ki Yo E – multimeediakoostöö Godfried-Willem Raesi Logos Robot Orchestra-ga, kus hääl, liikumine, robotid ja videokunst loovad sensoorse teekonna Jaapani puulõigete kaudu. Ta on panustanud muuskuna Michael D’Auzoni täispikas mängufilmis “Depuis que le soleil à brülée”, esinenud tantsu- ja heliproduktsioonis “Asfaraswecantell”, mille koreograaf on Ine Claes ning loonud heli- ja keraamilise installatsiooni banketilaua kujul Pückleri Karavanele Saksamaal ja keraamilise heliinstallatsiooni “Rannajoon” Lunalia Festivalil Mechelenis, Belgias. Ta on ka tuuritanud ooperiprojektiga Enoch Arden, sealhulgas Šveitsi Grand Théâtre de Genêve’s ja Festival of Flanders’il Mechelenis. 

Ta on luulegrupi Krikri kaasasutaja ning on esinenud nii individuaalselt kui ka koostöös teistega üle Euroopa ja katsetanud luuleheliteostega alates 1996. aastast. Kauaaegsed koostööpartnerid on Angela Rawlings, kellega koos ta moodustab duo Völva, ja Vincent Tholomé.

Ooperilavastajana on ta teinud mitmeid lavastusi, sealhulgas Monteverdi “Incoronazione di Poppea”, Sciarrino “Infinito Nero” ning Humperdincki “Hänsel und Gretel” ja Bernsteini “West Side Story”. Ta on loonud mitmeid teatri- ja muusikateoseid nii väikesele kui ka suurele lavale, sealhulgas 4 orkestriprojekti noorele publikule.

Tema visuaalset loomingut on eksponeeritud mitmetel näitustel: Art Book Fair‘il, Brüsseli kunstikeskuses Wiels; Été 78’s Brüsselis ja Les Abattoirs de Bomelis Namuris; ning hiljuti Palais de Tokyo’s Pariisis, heliluule näitusel LA VOIX LIBERÉE.